de 10de week alweer..

Een vlekkeloos verloop zou ik het niet willen noemen. Al mag ik niet klagen!

Nadat we de 27ste december het hartje gehoord hebben, heb ik mezelf een dopler aangekocht. Voor gerust te zijn. Om zelf te kunnen horen. Op de doos staat dat ik hem vanaf 12 weken kan gebruiken, maar op nog geen 7 weken hoor ik al dat gerust stellende geluid .. Het leventje dat groeit!

13 januari echter heb ik het gevoel dat het compleet mis zit, rond 4u snachts word ik wakker, ik krijg bijna geen adem, enorm veel pijn, weet niet hoe ik recht geraakt ben.. Dus op naar spoed..

Op spoed word er bloed getrokken, een infuus met paracetamol gehangen en een urinestaal genomen. Alles was normaal, vanwaar kwam die pijn dan!?? Een echo gaf ons het antwoord.. Ik zit met serieuze galstenen.. en nu!? tjah, zegt die dokter, laten zitten, wachten en hopen dat ge geen last meer krijgt.. Proberen de rest van u zwangerschap suikers en vetten te vermijden .. “Slik..” oke, ja..

Voordeel is wel.. We hebben een snelle echo tussendoor gehad en hebben mogen genieten van wederom een knallend hartje..

foto van Liesbeth Endeteckels.

 

23 januari hebben we dan onze eerste afspraak bij de eigen gynaecoloog. Eerst de vragen beantwoorden, hoe zijn we zwanger geraakt, hoe lang geprobeerd, welke vitaminen nemen we, etc etc etc .. enfin, daarna mogen we eens gaan zien of alles in orde is met ons patatje!

en ja hoor.. weer dat prachtige geluidje te horen .. Klein patatje krijgt al armpjes en beetjes.. hoofdje en romp was mooi te zien .. “al” 3.3cm “groot”

Een mooi begin, zegt de gynaecoloog…

“Due date : 19 augustus”

het hartje op 23 januari

Plaats een reactie